Молитва на индикт

Детально: молитва на индикт - специально для Вас.

Празднование Начала индикта — церковного новолетия

1 сентября (14 сентября по новому стилю) Православной Церковью празднуется церковное новолетие (начало церковного года), называемое также Началом индикта.

В VI в., в царствование Юстиниана I (527–565), в христианской Церкви вводится календарное счисление по индиктам или индиктионам (от лат. indictio — объявление), 15-летним периодам наложения дани. Под indictio в Римской империи понималось обозначение цифры податей, которые следовало собрать в данном году. Таким образом, финансовый год в империи начинался «указанием» (indictio) императора, сколько нужно собрать податей, при этом каждые 15 лет производилась переоценка имений (по мнению В. В. Болотова индиктионы имели египетское происхождение). Официальное византийское счисление, так называемые индиктионы Константина Великого или Константинопольское счисление, начиналось с 1 сентября 312 г.

В Византии церковный год не всегда начинался с 1 сентября — и на латинском Западе, и на Востоке было хорошо известно мартовское летосчисление (когда началом года считается 1 марта или 25 марта (дата праздника Благовещения)). В целом, торжественное празднование новолетия 1 сентября можно считать поздневизантийским явлением.

В этот день Церковь вспоминает, как Господь Иисус Христос прочел в синагоге в г. Назарет пророчество Исаии (Ис 61. 1–2) о наступлении лета благоприятного (Лк 4, 16–22). В этом чтении Господа византийцы видели Его указание на празднование дня нового года; Предание связывает само это событие с днем 1 сентября. В Менологии Василия II (X в.) говорится: «С этого времени Он даровал нам христианам этот святой праздник» (PG. 117. Col. 21). И доныне в Православной Церкви 1 сентября за литургией читается именно это евангельское зачало о проповеди Спасителя.

То же Евангелие читалось Патриархом и в особом чине летопроводства — праздничной службе, совершавшейся 1 сентября. Знаменательно, что Евангелие читал сам Патриарх — в практике Константинопольской Церкви в поздневизантийское время Патриарх сам читал Евангелие, кроме этого случая, лишь трижды в году: на утрене Великой пятницы (первое из 12 Страстных Евангелий) и на литургии и вечерне первого дня Пасхи.

Согласно Типикону Великой церкви и византийским служебным Евангелиям, чин летопроводства имеет следующий порядок: после утрени архиерей с процессией под пение «большого» Трисвятого исходит на городскую площадь. Когда процессия достигнет площади, диакон возглашает ектению, и поются 3 антифона. После антифонов архиерей произносит возглас, благословляет трижды народ и садится на седалище. Далее следуют прокимен и Апостол; по Апостоле архиерей, благословив трижды народ, начинает чтение Евангелия. Затем произносятся литийные прошения; по окончании прошений и главопреклонной молитвы певцы начинают петь тропарь 2 гласа: Всея твари Содетелю. , и процессия идет в храм для совершения Божественной литургии.

На Руси по принятии христианства гражданский год вплоть до XV в. начинался с марта. С 1 марта вели начало года все древние русские летописцы, включая прп. Нестора. Но, несмотря на то, что только в XV в. началом гражданского года официально становится 1 сентября, имеются свидетельства о совершении на Руси 1 сентября чина летопроводства не только в конце XIV в. (Требники ГИМ. Син. слав. 372, кон. XIV — нач. XV в. и РНБ. Соф. 1056, XIV в.), но даже уже в XIII в. (чин упоминается в Вопросоответах епископа Феогноста (1291 г.)). Чин состоял из пения стихир, антифонов, чтения паремий, Апостола, Евангелия и произнесения молитв. Русские редакции XVII в. чина летопроводства 1 сентября содержатся в Московском Потребнике мирском 1639 г., в Московском Потребнике 1651 г., в Требнике митр. Петра Могилы 1646 г. и в напечатанном без обозначения года сборнике церковных чинов (Никольский К., прот. О службах Русской Церкви, бывших в прежних печатных богослужебных книгах. СПб., 1885. С. 113). Близок к печатным московским чинам и новгородский чин, содержащийся в рукописном сборнике первой четверти XVII в.

Отметим интересные особенности, содержащиеся в московском и новгородском чинах (подробнее см.: Там же. С. 114–116). Во время чтения паремий протопоп совершал чин водоосвящения до момента погружения креста. Затем, после чтения Евангелия, святитель погружал крест в воду при пении тропаря: Спаси, Господи, люди Твоя. и омывал иконы губой, омоченной в освященной воде, после чего читались молитва Патриарха Филофея Константинопольского: Владыко Господи Боже наш. и главопреклонная молитва. В московском печатном чине описывается, кроме того, обряд пришествия царя к действу (в Москве чин совершался на соборной площади Московского Кремля, и царь чаще всего прибывал туда уже после прихода Патриарха с крестным ходом, но иногда мог приходить и вместе с ним), его встречи и поздравительной речи к нему Патриарха. В Новгороде служащий святитель обращался с поздравлением к воеводам и народу с произнесением «титла» о царском многолетнем здравии.

Киевский чин отличался от московского и новгородского. В нем не указаны крестный ход на площадь, водоосвящение и омовения икон. Чтение Евангелия совершалось в храме, не было паремий и Апостола. Лития совершалась пред храмом: сначала дважды обходили храм с крестным ходом при пении стихир, в третье обхождение останавливались пред каждой стороной храма, и диакон произносил ектению; перед западной стороной святитель читал молитву. Обряд поздравления также не указан в киевском чине.

Прекращение совершения чина летопроводства связано с изданием Петром I указа о переносе начала гражданского нового года на 1 января. В последний раз чин был совершен 1 сентября 1699 г. в присутствии Петра, который, сидя на установленном на кремлевской соборной площади престоле в царской одежде, принимал от Патриарха благословение и поздравлял народ с новым годом. 1 января 1700 г. церковное торжество ограничилось молебном после литургии, чин же летопроводства не совершался.

Читайте так же:  Молитва на освящение начатков плодов

С тех времен празднование церковного новолетия 1 сентября не совершается с былой торжественностью, хотя Типикон доныне полагает этот день малым Господским праздником «Начала индикта, сиречь новаго лета», соединенным с праздничной службой в честь прп. Симеона Столпника, память которого выпадает на эту же дату.

Начало индикта. Церковное новолетие

1 сентября (14 сентября по новому стилю) Православной Церковью празднуется церковное новолетие (начало церковного года), называемое также Началом индикта.

14 сентября 2016 г.

Рейтинг: 9,8 | Голосов: 741

C новым годом!

Рейтинг: 9,7 | Голосов: 1119

Церковный год

Назидательное чтение для новоначальных

Рейтинг: 9,3 | Голосов: 62

О наших новолетиях

Рейтинг: 8,7 | Голосов: 30

Празднование Начала индикта — церковного новолетия

Что означает слово «индиктион»?

скрыть способы оплаты

Подпишитесь на рассылку Православие.Ru

Рассылка выходит два раза в неделю:

  • В воскресенье — православный календарь на предстоящую неделю.
  • Новые книги издательства Сретенского монастыря.
  • Специальная рассылка к большим праздникам.

Православная молитва — Православная книга

Молитвы о помощи в разных нуждах, молитвословы, каноны, акафисты, книги для изучающих Закон Божий, творения святых отцов, богословские произведения – с доставкой во все регионы России.
Сайт: http://pravmolitva.ru/
Почта: [email protected]
Телефон: (495) 592-72-52, (495) 330-03-81, (903) 134-62-07

Начало индикта – церковное новолетие

14 сентября (по старому стилю 1 сентября)

Начало индикта – церковное новолетие

Индиктион или индикт
Слово римское и означает объявление, назначение, налог. Индиктом называлось первое число месяца сентября. Это название сохранилось в нашем церковном уставе и служит для обозначения начала церковного года. Христианский индикт состоит также из 15 лет
(ср.: Жития святых, на русском языке, изложенные по руководству Четьих-Миней св. Димитрия Ростовского. – М.: Синодальная типография, 1903, кн. 1, «сентябрь», с. 9)

Тропарь, глас 2 (на начало индикта – церковного новолетия):
Всея твари Содетелю, времена и лета во Своей власти положивый, благослови венец лета благости Твоея, Господи, сохраняя в мире люди и град Твой молитвами Богородицы, и спаси ны.
«благослови венец лета благости Твоея, Господи» – Выражение это заимствовано из псалма 64, ст. 12. Венец есть символ величия, счастия, а в этом месте Св. Писания означает еще особенное плодородие земли. Потому благословить венец лета благости Божией значит – благословить наступающее время на особенное плодородие и благополучие, которое зависит от обилия плодов земных. Благослови, Господи, увенчай сие время Твоего благоволения особенным плодоношением земли» (Жития святых, на русском языке, изложенные по руководству Четьих-Миней св. Димитрия Ростовского. – М.: Синодальная типография, 1903, кн. 1, «сентябрь», с. 16).

Ин тропарь, глас 4 (на начало индикта – церковного новолетия):
Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих на нас бывших, славяще Тя хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю Спасе наш, слава Тебе.

Кондак, глас 3 (на начало индикта – церковного новолетия):
Твоих благодеяний и даров туне, яко раби непотребнии, сподобльшеся, Владыко, к Тебе усердно притекающе, благодарение по силе приносим и Тебе, яко Благодетеля и Творца славяще, вопием: слава Тебе, Боже Всещедрый.

Ин кондак, глас 2 (на начало индикта – церковного новолетия):
В вышних живый, Христе Царю, всех видимых и невидимых Творче и Зиждителю, Иже дни и нощи, времена и лета сотворивый, благослови ныне венец лета, соблюди и сохрани в мире православныя люди Твоя, Многомилостиве.

Молитва в день Нового года
Господи Боже, всех видимых и невидимых тварей Творец и Зиждитель, сотворивший времена и лета, Сам благослови начинающийся сего дня Новый Год, который мы считаем от воплощения Твоего для нашего спасения. Дозволь нам провести сей год и многие по нем в мире и согласии с ближними нашими; укрепи и распространи Святую Вселенскую Церковь, которую Ты Сам основал в Иерусалиме, и спасительною жертвою святаго Тела и пречистой Крови освятил. Отечество наше возвыси, сохрани и прославь; долгоденствие, здравие, изобилие плодов земных и благорастворение воздуха дай нам; меня, грешнаго раба Твоего, всех родственников и ближних моих и всех благоверных христиан, как истинный наш Верховный Пастырь, упаси, огради и на пути спасения утверди, чтобы мы, следуя по нему после долговременной и благополучной жизни в мире сем, достигли Царства Твоего Небеснаго и удостоились вечнаго блаженства со Святыми Твоими. Аминь.

Индиктион, индикт

Индиктио́н – период времени в 532 года, называемый великим пасхальным кругом, по истечении которого даты празднования Пасхи следуют в том же порядке, как в предшествовавший период.

Счет обращений великого индиктиона ведет начало от Сотворения мира и человека. По пасхальным вычислениям от Сотворения мира до Рождества Христова прошло 10 полных обращений и 188 лет из следующего 11-го обращения индиктиона. Одиннадцатое обращение завершилось в 344 году по Рождестве Христовом, в 876 году завершилось 12-е обращение, в 1408 году – 13-е, в 1940 году – 14-е, с 1941 года идет 15-е обращение, которое закончится 2472 годом, после чего начнется 16-е обращение индиктиона и таким порядком будет следовать дальше.

Неподвижные дни богослужения начинают свой круг с 1-го сентября, которое является Церковным новолетием, «Новым Годом» (и носит в богослужении этого дня название Индикта).

Последование новогоднего молебна (Молебное пение на новый)

30 ноября 1917 года на Поместном Соборе Русской Православной Церкви, на заседании Отдела О богослужении, проповедничестве и храме, были приняты следующие положения (см. «Богословские труды», сб. 34, с. 334–335):

«Привнесение службы “начала инди́кта, си́речь новаго лета” в богослужение 1 января весьма желательно. Означенная служба в значительной своей части может быть объединена с последованием новогоднего молебного пения. В таком случае существующее в русской богослужебной практике молебное пение на Новый год должно быть переработано в чин уставного молебна с каноном. ».

Читайте так же:  Как нейтрализовать соперницу молитвами

Структура новогоднего молебна.

Начальный возглас Благословенно Царство, после обычных предначинательных молитв – Прииди́те, поклони́мся, и читается псалом 64-й.

Диакон произносит великую ектению «Миром Господу помолимся», дополненную прошениями из существующего чина новогоднего молебна.

Поется Бог Господь со стихами и тропарь индикта.

Читается 50-й псалом.

Читается канон «новому лету» (из службы 1 сентября), с припевами: Милостиве Господи, услыши молитву раб Своих, молящихся Тебе.

Прокимен, глас 4-й: Велий Господь наш, и велия крепость Его, и разума Его несть числа́. Стих: Хвали́те Господа, яко благ псалом.

Читается Евангелие – Лк., зач. 13.

По 9-й песни канона поем Достойно есть.

Читается Трисвятое по Отче наш. поется тропарь индикта,

Слава, и ныне – кондак индикта.

Возглашается ектения сугубая с прошениями из существующего новогоднего молебна

После ектении священник читает молитву:

Владыко Господи Боже наш, Источниче жизни и безсмертия, всея твари видимыя и невидимыя Содетелю, времена и лета во Своей власти положивый, и управляяй всяческая премудрым и всеблагим Твоим Промыслом. Благодарим о щедротах Твоих, яже удивил еси нас в мимошедшее время живота нашего, молим Тя, всещедрый Господи! Благослови венец наступающего лета Твоею благостию. Подаждь свыше благая Твоя всем людем Твоим, здравие же, спасение и во всем благое поспешение. Церковь Твою Святую, град сей и вся грады и страны от всякаго злаго обстояния избави, мир и безмятежие тем даруй. Тебе, Безначальному Отцу, со Единородным Твоим Сыном, Всесвятым и Животворящим Твоим Духом, во Едином Существе славимому Богу, всегда благодарение приносити, и Пресвятое Имя Твое воспевати да сподобиши.

Отпуст: «Иже времена и ле́та в Своей власти положи́вый, Христос, Истинный Бог наш. » и поется многолетие.

Молебен на Новый год

Священник: Благословен Бог наш.

Хор: Аминь. Царю Небесный, / Утешителю, Душе истины, / Иже везде сый / и вся исполняяй, / Сокровище благих / и жизни Подателю, / прииди и вселися в ны, / и очисти ны от всякия скверны, / и спаси, Блаже, души наша.

– О еже милостивно нынешнее благодарение, и мольбу нас недостойных рабов Своих в пренебесный Свой жертвенник прияти, и благоутробно миловати нас, Господу помолимся.

– О еже благоприятным быти молениям нашым, и простити нам и всем людем Своим вся согрешения вольная и невольная, в мимошедшем лете зле нами содеянная, Господу помолимся.

– О еже благословити начаток и провождение лета сего, благодатию человеколюбия Своего: времена же мирна, благорастворенны воздухи, и безгрешен нам в здравии с довольством живот даровати, Господу помолимся.

– О еже отвратити от нас весь гнев Свой, праведно на ны грех ради наших движимый, Господу помолимся.

– О еже отгнати от нас вся душетленныя страсти и растленныя обычаи: страх же Свой божественный всадити в сердца наша, ко исполнению заповедей его, Господу помолимся.

– О еже обновити дух правый во утробах наших, и укрепити нас в православной вере, и спешных к деланию добрых дел, и исполнению всех заповедей Его сотворити, Господу помолимся.

– О еже низложити вся ереси и отступства, и насадити всюду правоверие и благочестие, и отвратити всех отступающих от правыя веры к познанию своея истины, и соединити их святей своей Православной Церкви, Господу помолимся.

– О еже избавити Церковь святую Свою, и всех нас от всякия скорби, беды, гнева и нужды, и от всех врагов видимых и невидимых, здравием же, долгоденствием, и миром, и ангел своих ополчением верных Своих всегда оградити, Господу помолимся.

Диакон: Бог Господь, и явися нам, благословен Грядый во имя Господне.

– Исповедайтеся Господеви, яко Благ, яко в век милость Его.

– Обышедше обыдоша мя, и именем Господним противляхся им.

– Не умру, но жив буду, и повем дела Господня.

– Камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла, от Господа бысть сей и есть дивен во очесех наших.

На Бог Господь тропари

Тропарь, глас 4: Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, / о Твоих великих благодеяниих на нас бывших / славяще Тя хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие / и рабски любовью вопием Ти: / благодетелю Спасе наш, слава Тебе.

Твоих благодеяний и даров туне / яко раби непотребнии, сподобльшеся Владыко / к Тебе усердно притекающе благодарение по силе приносим / и Тебе яко благодетеля и Творца славяще, вопием / слава Тебе Боже прещедрый.

Всея твари содетелю / времена и лета во своей власти положивый / благослови венец лета благости Твоея Господи / сохраняя в мире нас и град Твой / молитвами Богородицы, и спаси ны.

Чтец: Прокимен, глас 4-й: Воспою Господеви, благодеявшему мне, и пою имени Господа вышняго.

Стих: Возрадуется сердце мое о спасении Твоем.

Апостол к Тимофею: Чадо Тимофее, прежде всего прошу совершать молитвы, прошения, моления, благодарения за всех человеков, за царей и за всех начальствующих, дабы проводить нам жизнь тихую и безмятежную во всяком благочестии и чистоте, ибо это хорошо и угодно Спасителю нашему Богу, Который хочет, чтобы все люди спаслись и достигли познания истины. Ибо един Бог, един и посредник между Богом и человеками, человек Христос Иисус, предавший Себя для искупления всех. Ему честь и слава во веки веков. Аминь ( 1Тим. 2:1–6 )

Евангелие от Луки: В то время пришел Иисус в Назарет, где был воспитан, и вошел, по обыкновению Своему, в день субботний в синагогу, и встал читать. Ему подали книгу пророка Исаии; и Он, раскрыв книгу, нашел место, где было написано: «Дух Господень на Мне; ибо Он помазал Меня благовествовать нищим, и послал Меня исцелять сокрушенных сердцем, проповедывать пленным освобождение, слепым прозрение, отпустить измученных на свободу, проповедывать лето Господне благоприятное.» И, закрыв книгу и отдав служителю, сел; и глаза всех в синагоге были устремлены на Него. И Он начал говорить им: ныне исполнилось писание сие, слышанное вами. И все засвидетельствовали Ему это, и дивились словам благодати, исходившим из уст Его ( Лк. 4:16–22 )

Видео удалено.
Читайте так же:  Великомученик никита молитва
Видео (кликните для воспроизведения).

– Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби непотребнии, Твоему благоутробию, Спасе и Владыко наш Господи, о Твоих благодеяниях, яже излиял еси изобильно на рабех Твоих, и припадаем, и славословие Тебе яко Богу приносим, и умиленно вопием: избави от всех бед рабы Твоя, и всегда яко милостив, исполни во благих желание всех нас, прилежно молимся Ти, услыши и помилуй.

– О Боже благословити венец наступаемаго лета благостию своею, и утолити в нас вся вражды, нетерпения и междоусобныя брани, подати же мир, твердую и нелицемерную любовь, благочинное же строение и добродетельное житие, молим Ти ся, всеблагий Господи, услыши и помилуй.

– О еже не помянути безчисленная беззакония и лукавая наша деяния, в мимошедшем лете бывшая, и не воздати нам по делом нашым: но в милости и щедротах помянути нас, молим Ти ся, милосердый Господи, услыши и помилуй.

– О еже подати дожди благовременны, ранны же и поздны, росу плодоносну, ветры мерны и благорастворенны, и теплоту солнечную возсияти, молим Ти ся, всещедрый Господи, услыши и помилуй.

– О еже помянути церковь святую Свою, и укрепити, утвердити же, разширити, и умирити ю, и невредиму адовыми враты, и всеми наветы видимых и невидимых врагов непребориму во веки соблюсти, молим Ти ся, вседержавный Владыко, услыши и помилуй.

– О еже искоренити и угасити все богохульное безбожник нечестие, и царство их скоро разрушити, и правоверным предати, молим Ти ся, всесильный Господи, услыши и помилуй.

– О еже избавитис нам в сие грядущее лето, и во все дни живота нешего от глада, губительства, труса, потопа, града, огня, меча, нашествия иноплеменных, и междоусобныя рати, и всякия смертносныя раны, скорби же и нужды, молим Ти ся, милосерде Господи, услыши и помилуй.

Владыко Господи Боже наш, источник жизни и безсмертия, всея твари видимыя и невидимыя содетелю, времена и лета во своей власти положивый, и управляяй всяческая премудрым и всеблагим Твоим промыслом. Благодарим о щедротах Твоих, яже удивил еси на нас в мимошедшее время живота нашего, молим Тя, всещедрый Господи! Благослови венец наступающаго лета, Твоею Благостию: сохрани возлюбленных рабов Твоих . Умножи дни живота их в непоколебимом здравии, и во всех добродетелех преуспеяние им даруй. Подаждь свыше благая Твоя и всем людем Твоим, здравие же, спасение и во всем благое поспешение. Церковь Твою святую, град сей и вся грады и страны от всякаго злаго обстояния избави, мир и безмятежие тем даруй: Тебе безначальному Отцу со Единородным Твоим Сыном, всесвятым и животворящим твоим Духом во едином существе славимому Богу, всегда благодарение приносити, и пресвятое имя Твое воспевати да сподобиши.

Началу Индикта, то есть Церковного новолетия.

Тропа́рь инди́кта, гла́с 2:

Всея́ тва́ри Соде́телю, времена́ и ле́та во Свое́й вла́сти положи́вый, благослови́ вене́ц ле́та бла́гости Твоея́, Го́споди, сохраня́я в ми́ре гра́д Тво́й, моли́твами Богоро́дицы, и спаси́ ны.

Кано́н Инди́кта, гла́с 1.

Пе́снь 1.

Ирмос: Пои́м, вси́ лю́дие, от го́рькия рабо́ты фарао́ни Изра́иля Изме́ншему и во глубине́ морсте́й нога́ми немо́крыми Наста́вльшему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

Воспои́м вси́ Христу́, Имже соста́вишася вся́ческая и в Не́мже соверши́шася неразлу́чна, я́ко из безнача́льнаго ро́ждшуся Бо́га Отца́ Ипоста́сному Сло́ву, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

Воспои́м вси́ Христу́, Отчим благоволе́нием я́вльшуся из Де́вы и пропове́давшу ле́то Госпо́дне прия́тно, на́м на избавле́ние, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.

В Назаре́т прише́д Пода́тель Зако́на, в де́нь суббо́тный уча́ше, законополага́я евре́ем прише́ствия Своего́ неизрече́ннаго, и́мже, я́ко Ми́лостив, спаса́ет ро́д на́ш.

Богородичен: Пою́ще, вси́ ве́рнии, преди́вную Отрокови́цу, Христа́ вселе́нней возсия́вшую и ра́дости вся́ческая испо́лнившую присносу́щныя жи́зни, при́сно восхваля́ем, я́ко просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмос: Утверди́ мене́, Христе́, на недви́жимом ка́мени за́поведей Твои́х и просвети́ мя све́том лица́ Твоего́: не́сть бо свя́т па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Утверди́, Бла́же, его́же насади́ любо́вию на земли́ десни́ца Твоя́, плодови́т виногра́д, сохраня́я Твою́ Це́рковь, Всеси́льне.

В де́лех духо́вных богокра́сных крася́щияся наста́вшее, Го́споди, ле́то сие́, преведи́, Влады́ко, и́же ве́рою Тя́ песносло́вящия, Бо́же вся́ческих.

Ти́хий ми́, Христе́, ле́тный кру́г дава́й, Ще́дре, и насы́ти мя́ слове́с Боже́ственных Твои́х, я́же яви́лся еси́ глаго́ля иуде́ем в суббо́тах.

Богородичен: Яко еди́ну преесте́ственно па́че челове́ка благода́ть во Твою́ утро́бу прие́мшую и невра́щно ро́ждшую Христа́ Бо́га на́шего, при́сно Тя́ сла́вим.

Та́же седа́лен инди́кта, гла́с 8.

Иже времена́ плодоно́сна и дожди́ с небесе́ подая́ су́щим на земли́, и ны́не, прие́мля мольбы́ рабо́в Твои́х, от вся́кия изба́ви ну́жды гра́д Тво́й, щедро́ты бо Твоя́ и́стинно на все́х де́лех Твои́х. Те́мже вхо́ды благослови́ и исхо́ды, дела́ испра́ви в на́с ру́к на́ших и согреше́ний проще́ние да́руй на́м, Бо́же: Ты́ бо из несу́щих вся́ческая во е́же бы́ти, я́ко Си́лен, приве́л еси́.

Сла́ва, И ны́не, Богородичен:

Наста́ви ны́ на пу́ть покая́ния, уклоня́ющияся при́сно к злы́м безпу́тием и Преблага́го прогне́вающия Го́спода, Неискусобра́чная, Благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие обита́лище.

Читайте так же:  Молитва сдать экзамены
Пе́снь 4.

Ирмос: Разуме́х, Всеси́льне, Твое́ смотре́ние и со стра́хом просла́вих Тя́, Спа́се.

Нача́ло Тебе́ ле́та лю́дие Твои́ прино́сят, Ангельскими пе́сньми славосло́вяще Тя́, Спа́се.

Яко Человеколю́бец сподо́би наче́ншим ле́то и сконча́ти Тебе́ благоуго́дно, Христе́.

Вседержи́телю, Еди́не Го́споди, ле́т обхожде́ния, ути́шив, ми́ру да́руй.

Богородичен: Яко приста́нище ны́не ду́ш на́ших и тве́рду наде́жду, Богоро́дицу вси́ воспои́м.

Пе́снь 5.

Ирмос: От но́щи у́тренююще, пое́м Тя́, Христе́, Отцу́ Собезнача́льна и Спа́са ду́ш на́ших: ми́р ми́рови пода́ждь, Человеколю́бче.

Исполня́яй вся́ческая бла́гости, Христе́, Ты́ благорастворе́нием и благопло́дием, благослове́ньми венча́емо, многокру́жное ле́то рабо́м Твои́м да́руй.

Ле́тное воздая́ние покажи́ на́м преложе́ние к лу́чшим, ми́рное же устрое́ние ве́дущим Тя́, Сло́ве Бо́жий, уподо́бльшася челове́ком.

На зе́млю прише́л еси́, Собезнача́льне Отцу́, пле́нником отпуще́ние, слепы́м же прозре́ние от Отца́ возвеща́я и вре́мя прия́тно.

Богородичен: На́ши наде́жды, Богоро́дице Чи́стая, и на́ше жела́ние на Тя́ возлага́ем, Ми́лостива на́м да́ждь, Де́во, Его́же родила́ еси́.

Пе́снь 6.

Ирмос: Проро́ка спа́сл еси́ от ки́та, Человеколю́бче, и мене́ из глубины́ прегреше́ний возведи́, молю́ся.

Житие́ нача́ти благоуго́дно Тебе́, Влады́ко, с ле́тным начина́нием на́с сподо́би.

Дне́й духо́вных, в поуче́нии Зако́на Твоего́, покажи́ испо́лнены, ще́дре Спа́се, пою́щия Тя́.

Богородичен: Ро́ждшая Го́спода, Богоро́дице Всенепоро́чная, изба́ви от бе́д ве́рою пою́щия Тя́, Пречи́стая.

Конда́к инди́кта, гла́с 2:

В Вы́шних живы́й, Христе́ Царю́, все́х ви́димых и неви́димых Тво́рче и Зижди́телю, Иже дни́ и но́щи, времена́ и ле́та сотвори́вый, благослови́ ны́не вене́ц ле́та, соблюди́ и сохрани́ в ми́ре гра́д, и лю́ди Твоя́, Многоми́лостиве.

Пе́снь 7.

Ирмос: Отроцы, благоче́стию совоспита́ни, злочести́ваго веле́ния небре́гше, о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, но посреди́ пла́мене стоя́ще поя́ху: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Начина́ющии ле́то, и пе́сней нача́ток сотворя́ем ца́рствующему Христу́, Ца́рством безконе́чным, правосла́внии лю́дие, благоче́стно пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Сы́й пре́жде ве́к, на ве́к же и еще́ Госпо́дь, воспева́ющим Тя́, Христе́, Исто́чник бла́гости, благи́х Твои́х даро́в ле́то сие́ испо́лни: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: Яко раби́ Влады́це, на моли́тву Чи́стую Ма́терь Твою́ Тебе́ предлага́ем, Христе́, от вся́каго обстоя́ния лю́ди Твоя́, Бла́же, изба́вити, пою́щия: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмос: Песносло́вцы в пещи́ спа́сшаго де́ти и громопла́менную прело́жшаго на ро́су, Христа́ Бо́га по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Яко Нача́льнику спасе́ния, Христе́, нача́ток Тебе́ прино́сит ле́тный честна́я Це́рковь, зову́щи: по́йте и превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Из не су́щих вся́ческая му́дре обнови́вшаго Созда́теля и производя́щего време́н обраще́ния хоте́нием, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Изводя́щему вся́ческая Бо́гу и времена́ изменя́ющему, на многообра́зное челове́ков управле́ние, пое́м: хвали́те и превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Богородичен: Богома́терь Де́ву Чи́стую, ле́т обхожде́ньми же и обраще́ньми, правосла́вно, челове́честии собо́ри, пое́м Тя́, я́ко Богоро́дицу и все́х спасе́ние.

Пе́снь 9.

Ирмос: Образ чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная, и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти мо́лимся пе́щь: да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Сло́во Бо́жие и Си́ла, и́стинная Му́дрость и Ипоста́сная, содержа́щая и пра́вящая вся́ческая му́дре, и ны́не наста́вшее рабо́м Твои́м вре́мя, во устрое́нии ти́се произведи́.

Вся́ дела́ Твоя́, Го́споди: небеса́, земля́, све́т и мо́ре, во́ды и вси́ исто́чницы, со́лнце же, луна́ и тма́, зве́зды, о́гнь, челове́цы и ско́ти, со Ангелы восхваля́ют Тя́.

Еди́н еси́ Преве́чный, я́ко Творе́ц веко́в, и ца́рствующее триипоста́сное Еди́но Божество́ неразде́льное, мольба́ми Чи́стыя Богома́тере ле́то плодоно́сно насле́дию Твоему́ покажи́.

Богородичен: Спа́се всего́, и Строи́телю, и Зижди́телю, и Вседержи́телю тва́ри, мольба́ми безсе́менно Ро́ждшия Тя́, ми́р ми́ру Твоему́ пода́ждь, соблюда́я Це́рковь всегда́ немяте́жну.

Свети́лен инди́кта.

Бо́же бого́в и Го́споди, триипоста́сное Естество́, Непристу́пне, Присносу́щне, Несозда́нне и все́х Соде́телю, Вседержи́телю, Тебе́ припа́даем вси́ и Тя́ мо́лим: настоя́щее ле́то сие́ я́ко Бла́г благослови́в, сохрани́ в ми́ре Импера́тора, и вся́ лю́ди Твоя́, Ще́дре.

Сла́ва, И ны́не, инди́кта.

Соде́телю и Прави́телю всея́ тва́ри сы́й, времена́ и ле́та положи́в в Твое́й вла́сти, ле́тний кру́г, благослове́ньми, Ще́дре, бла́гости венча́й, в ми́ре сохраня́я Твоя́ лю́ди невре́дны и це́лы, мо́лимся, моли́твами Ро́ждшия Тя́ и боже́ственных Ангел.

Стихи́ры инди́кта. Гла́с 3.

Преве́чное Сло́во Отчее, Иже во о́бразе Бо́жии сы́й и соста́вивый тва́рь из не су́щаго во е́же бы́ти, времена́ и ле́та в Свое́й вла́сти положи́вый, благослови́ вене́ц ле́та бла́гости Твоея́, да́руя ми́р це́рквам Твои́м, и побе́ды воинству, благопло́дие же земли́, и на́м ве́лию ми́лость.

Гла́с 4.

Ца́рствие Твое́, Христе́ Бо́же, ца́рство все́х веко́в, и влады́чество Твое́ во вся́ком ро́де и ро́де, вся́ бо му́дростию сотвори́л еси́, времена́ и ле́та на́м предложи́в. Те́мже, благодаря́ще о все́х и за вся́, вопие́м: благослови́ вене́ц ле́та бла́гости Твоея́ и сподо́би на́с неосужде́нно вопи́ти Тебе́: Го́споди, сла́ва Тебе́.

Ше́ствия Твоя́, Бо́же, ше́ствия ве́лия и чу́дна: те́м строе́ния Твоего́ си́лу велича́ем, я́ко Све́т от Све́та прише́л еси́ во окая́нный ми́р Тво́й и пе́рвую погуби́л еси́ кля́тву ве́тхаго Ада́ма, я́ко благоволи́л еси́, Сло́ве, и на́м му́дростию времена́ и ле́та положи́л еси́, е́же сла́вити вседе́тельную Твою́ бла́гость: Го́споди, сла́ва Тебе́.

Сла́ва, И ны́не, инди́кта. Гла́с 8.

Неизрече́нною му́дростию соста́вивый вся́ческая, Сло́ве, Христе́ Бо́же, времена́ и ле́та на́м предложи́вый, дела́ ру́к Твои́х благослови́, си́лою Твое́ю возвесели́, подая́ на ва́рвары кре́пость, я́ко Еди́н Бла́г и Человеколю́бец.

Начало индикта — Церковное новолетие: история, смысл, богослужение (+Видео)

Что такое Церковное новолетие (индикт)? Какого числа оно начинается? Какой православный смысл несёт? Об этом Вы узнаете из нашей познавательной статьи.

Индикт — Церковное новолетие

14 сентября, или 1 сентября по старому стилю — день начала нового церковного года. Последним праздником завершающегося года является Успение, а первым праздником нового года — Рождество Пресвятой Богородицы.

Читайте так же:  Молитва Богородице животворящий источник

История Индикта

Еще в Ветхом Завете Господь Бог наш повелел каждый год особенно праздновать наступление седьмого месяца, чтобы люди в сей день, освободившись от житейской суеты, служили Единому Богу. В этом именно месяце, когда начали убывать воды потопа, Ноев ковчег остановился на горах Араратских. В этом же месяце святый пророк Моисей сошел с горы с лицом, осиянным славою Божественною, и принес новые скрижали, на которых был начертан Закон, данный Самим Господом. И в этом же месяце совершилось освящение Храма Господня, созданного царем Соломоном, и внесен был туда Ковчег Завета. В Ветхом Завете есть много других указаний о большом значении седьмого месяца (нынешнего сентября), считая по Библейской хронологии сотворение мира в марте месяце.

В VI в., в царствование Юстиниана I (527–565), в христианской Церкви вводится календарное счисление по индиктам или индиктионам (от лат. indictio — объявление), 15-летним периодам наложения дани. Под indictio в Римской империи понималось обозначение цифры податей, которые следовало собрать в данном году. Таким образом, финансовый год в империи начинался «указанием» (indictio) императора, сколько нужно собрать податей, при этом каждые 15 лет производилась переоценка имений (по мнению В. В. Болотова индиктионы имели египетское происхождение). Официальное византийское счисление, так называемые индиктионы Константина Великого или Константинопольское счисление, начиналось с 1 сентября 312 г.

В Византии церковный год не всегда начинался с 1 сентября — и на латинском Западе, и на Востоке было хорошо известно мартовское летосчисление (когда началом года считается 1 марта или 25 марта (дата праздника Благовещения)). В целом, торжественное празднование новолетия 1 сентября можно считать поздневизантийским явлением.

На Руси индиктом называли и каждый новый год пятнадцатилетнего промежутка, и само пятнадцатилетие. Кроме того, через 532 года круги Солнца и Луны снова начинаются вместе, то есть повторяется природная ситуация дня подвига Иисуса Христа, когда полнолуние бывает в пятницу. Временной интервал в 532 года называют индиктионом. 1 сентября 2007 года (14 сентября по новому стилю) наступает 7516 год от сотворения мира.

С 1492 года на Руси отмечали Новолетие как церковно-государственный праздник. Смыслом богослужения в Новолетие было воспоминание проповеди Спасителя в Назаретской синагоге, когда Иисус Христос сказал, что Он пришел «исцелять сокрушенных сердцем… проповедовать лето Господне благоприятное».

На Руси в XVII веке день новолетия царь Алексей Михайлович, а за ним бояре и весь народ московский посвящали делам милосердия. Ни один нищий не отходил от домов без утешения – их всех богато оделяли милостыней, одеждой и обувью, кормили сытным праздничным обедом. Простой народ наделяли гостинцами и подарками, посещали заключенных в темницах.

Прекращение совершения чина летопроводства связано с изданием Петром I указа о переносе начала гражданского нового года на 1 января. В последний раз чин был совершен 1 сентября 1699 г. в присутствии Петра, который, сидя на установленном на кремлевской соборной площади престоле в царской одежде, принимал от Патриарха благословение и поздравлял народ с новым годом. 1 января 1700 г. церковное торжество ограничилось молебном после литургии, чин же летопроводства не совершался.

С тех времен празднование церковного новолетия 1 сентября не совершается с былой торжественностью, хотя Типикон доныне полагает этот день малым Господским праздником «Начала индикта, сиречь новаго лета», соединенным с праздничной службой в честь прп. Симеона Столпника, память которого выпадает на эту же дату.

Богослужение на Церковное новолетие (начало индикта)

В этот день Церковь вспоминает, как Господь Иисус Христос прочел в синагоге в г. Назарет пророчество Исаии (Ис 61. 1–2) о наступлении лета благоприятного ( Лк. 4:16–22). В этом чтении Господа византийцы видели Его указание на празднование дня нового года; Предание связывает само это событие с днем 1 сентября. В Менологии Василия II (X в.) говорится: «С этого времени Он даровал нам христианам этот святой праздник» (PG. 117. Col. 21).

Согласно Типикону Великой церкви и византийским служебным Евангелиям, чин летопроводства имеет следующий порядок: после утрени архиерей с процессией под пение «большого» Трисвятого исходит на городскую площадь. Когда процессия достигнет площади, диакон возглашает ектению, и поются 3 антифона. После антифонов архиерей произносит возглас, благословляет трижды народ и садится на седалище. Далее следуют прокимен и Апостол; по Апостоле архиерей, благословив трижды народ, начинает чтение Евангелия. Затем произносятся литийные прошения; по окончании прошений и главопреклонной молитвы певцы начинают петь тропарь 2 гласа: Всея твари Содетелю…, и процессия идет в храм для совершения Божественной литургии.

Тропарь Индикту (церковное новолетие), глас 4:

Благодарни суще недостойнии раби, Твой, Господи, /
о Твоих великих благодеяниях на нас бывших, /
славящи Тя хвалим благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, /
и рабски любовию вопием Ти: /
Благодетелю Спасе наш, слава Тебе.

Слава: глас 3:

Твоих благодеяний и даров туне, /
яко раби непотребнии, сподобльшеся, Владыко, /
к Тебе усердно притекающе, благодарение по силе приносим, /
и Тебе яко Благодетеля и Творца славяще, вопием: /
слава Тебе, Боже Прещедрый.

И ныне: глас 2:

Всея твари Содетелю, /
времена и лета во Своей власти положивый, /
благослови венец лета благости Твоея, Господи, /
сохраняя в мире люди и град Твой /
молитвами Богородицы и спаси ны.

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Вы прочитали статью Индикт — Церковное новолетие: история, богослужение. Если Вы хотите знать об этом больше, прочитайте следующие статьи:

Молитва на индикт
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here