Молитва для освящения Креста

Детально: молитва для освящения креста - специально для Вас.

Молитва для освящения Креста

Постaвлену бhвшу столY чeстнw покровeнну пред8 с™hми враты2, їерeй въ є3пітрахи1ль и3 фелHнь њдёzнъ, и3сх0дитъ, и3 кrтоwбрaзнw покади1въ н0вый кrтъ, начинaетъ nбhчнw: Бlгословeнъ бGъ нaшъ: Ли1къ поeтъ: ЦRю2 небeсный. Чтeцъ: Трис™0е. Џ§е нaшъ: и3 по Ћкw твоE є4сть цrтво: Г Dи поми1луй, в7i. С лaва, и3 нhнэ: П ріиди1те, поклони1мсz: три1жды.

И# pал0мъ рlа:

П омzни2 гDи дв7да, и3 всю2 кр0тость є3го2. Ћкw клsтсz гDеви, њбэщaсz бGу їaкwвлю: Ѓще вни1ду въ селeніе д0му моегw2, и3ли2 взhду на џдръ постeли моеS: Ѓще дaмъ с0нъ nчи1ма мои1ма, и3 вёждома мои1ма дремaніе, и3 пок0й скраніaма мои1ма: Д0ндеже њбрsщу мёсто гDеви, селeніе бGу їaкwвлю. СE слhшахомъ | во є3vфрafэ, њбрэт0хомъ | въ полsхъ дубрaвы. Вни1демъ въ селє1ніz є3гw2, поклони1мсz на мёсто, и3дёже стоsстэ н0зэ є3гw2. Воскrни2 гDи въ пок0й тв0й, ты2 и3 ківHтъ с™hни твоеS. Сщ7eнницы твои2 њблекyтсz прaвдою, и3 прпdбніи твои2 возрaдуютсz. дв7да рaди рабA твоегw2, не tврати2 лицE помaзаннагw твоегw2. Клsтсz гDь дв7ду и4стиною, и3 не tвeржетсz є3S: t плодA чрeва твоегw2 посаждY на пrт0лэ твоeмъ. Ѓще сохранsтъ сhнове твои2 завётъ м0й, и3 свидBніz мо‰ сі‰, и5мже научY |, и3 сhнове и4хъ до вёка сsдутъ на пrт0лэ твоeмъ. Ћкw и3збрA гDь сіHна, и3зв0ли и5 въ жили1ще себЁ. Сeй пок0й м0й во вёкъ вёка, здЁ вселю1сz, ћкw и3зв0лихъ и5. Лови1тву є3гw2 бlгословлszй бlгословлю2, ни1щыz є3гw2 насыщY хлёбы, Сщ7eнники є3гw2 њблекY во сп7сeніе, и3 прпdбніи є3гw2 рaдостію возрaдуютсz. Тaмw возращY р0гъ дв7дови, ўгот0вахъ свэти1льникъ помaзанному моемY. Враги2 є3гw2 њблекY студ0мъ, на нeмже процвэтeтъ с™hнz моS.

Тaже, pал0мъ н7f:

Б 9е, tри1нулъ ны2 є3си2, и3 низложи1лъ є3си2 нaсъ: разгнёвалсz є3си2, и3 ўщeдрилъ є3си2 нaсъ. Стрsслъ є3си2 зeмлю, и3 смути1лъ є3си2 ю5: и3сцэли2 сокрушeніе є3S, ћкw подви1жесz. Показaлъ є3си2 лю1демъ твои6мъ жестHкаz, напои1лъ є3си2 нaсъ він0мъ ўмилeніz. Дaлъ є3си2 боsщымсz тебE знaменіе, є4же ўбэжaти t лицA лyка. Ћкw да и3збaвzтсz возлю1бленніи твои2, сп7си2 десни1цею твоeю, и3 ўслhши мS. БGъ возглаг0ла во с™ёмъ своeмъ: возрaдуюсz, и3 раздэлю2 сіки1му, и3 ю3д0ль жили1щъ размёрю. М0й є4сть галаaдъ, и3 м0й є4сть манассjй, и3 є3фрeмъ крёпость. главы2 моеS, їyда цaрь м0й. Мwaвъ кон0бъ ўповaніz моегw2: на їдумeю прострY сап0гъ м0й, мнЁ и3ноплемє1нницы покори1шасz. Кто2 введeтъ мS во грaдъ њграждeніz; и3ли2 кто2 настaвитъ мS до їдумeи; Не тh ли б9е tри1нувый нaсъ; и3 не и3зhдеши б9е въ си1лахъ нaшихъ; Дaждь нaмъ п0мощь t ск0рби, и3 сyетно сп7сeніе человёческо. Њ бз7э сотвори1мъ си1лу, и3 т0й ўничижи1тъ стужaющыz нaмъ.

Тaже, pал0мъ §и:

Г Dь воцRи1сz, да гнёваютсz лю1діе: сэдsй на херувjмэхъ, да подви1житсz землS. ГDь въ сіHнэ вели1къ, и3 выс0къ є4сть над8 всёми людьми2. Да и3сповёдzтсz и4мени твоемY вели1кому: ћкw стрaшно и3 с™о є4сть. И# чeсть царeва сyдъ лю1битъ: ты2 ўгот0валъ є3си2 правwты2, сyдъ и3 прaвду во їaкwвэ ты2 сотвори1лъ є3си2. Возноси1те гDа бGа нaшего, и3 покланsйтесz подн0жію нHгу є3гw2, ћкw с™о є4сть. Мwmсeй и3 ґарHнъ во їерeехъ є3гw2, и3 самyилъ въ призывaющихъ и4мz є3гw2: призывaху гDа, и3 т0й послyшаше и5хъ. Въ столпЁ џблачнэ глаг0лаше къ ни6мъ: ћкw хранsху свидBніz є3гw2 и3 повелBніz є3гw2, ±же дадE и5мъ. ГDи б9е нaшъ, ты2 послyшалъ є3си2 и5хъ: Б9е, ты2 млcтивъ бывaлъ є3си2 и5мъ, и3 мщaz на вс‰ начин†ніz и4хъ. Возноси1те гDа бGа нaшего, и3 покланsйтесz въ горЁ с™ёй є3гw2: ћкw с™ъ гDь бGъ нaшъ.

Слaва, и3 нhнэ: Ґллилyіа, три1жды. ГDи поми1луй, три1жды.

И# тропaрь, глaсъ №:

С п7си2 гDи лю1ди тво‰, / и3 бlгослови2 достоsніе твоE, / побBды на сопроти6вныz дaруz, / и3 твоE сохранsz кrт0мъ твои1мъ жи1тельство. Три1жды.

Слaва, кондaкъ, глaсъ д7:

В ознесhйсz на кrтъ в0лею, / тезоимени1тому твоемY н0вому жи1тельству / щедрHты тво‰ дaруй, хrтE б9е: / возвесели2 нaсъ си1лою твоeю, / побBды даS нaмъ на сопостaты, / пос0біе и3мyщымъ твоE nрyжіе ми1ра, / непобэди1мую побёду.

И# нhнэ, глaсъ т0йже:

Ж ивотворsщій кrтъ твоеS бlгости, / є3г0же даровaлъ є3си2 нaмъ недостHйнымъ, гDи, / тебЁ прин0симъ въ мlтву, / сп7си2 вBрныz лю1ди бцdы рaди, њ нaсъ тебЁ молsщыzсz, / є3ди1не чlвэколю1бче.

Ѓбіе же посeмъ пою1тъ три1жды
тропaрь сeй, глaсъ ѕ7:

П осли2 бlгодaть твою2 жизнодaвче, / и3 кrтъ сeй њс™и2, / и3 всBмъ лю1демъ твои6мъ kви2 є3го2 / бhти п0мощь и3 ўтверждeніе:

Діaконъ: ГDу пом0лимсz.

Ли1къ: ГDи поми1луй.

Їерeй чтeтъ мlтву сію2:

Їерeй: Ми1ръ всBмъ.

Ли1къ: И# дyхови твоемY.

Діaконъ: Главы6 вaшz гDеви приклони1те.

Їерeй же чтeтъ тaйнw мlтву сію2:

Б 9е и3 џ§е гDа нaшегw ї>са хrтA, и4же кrт0мъ є3гw2 діaвола побэди1въ и3 смeрть ўмертви1въ, р0дъ человёческій t лeсти и3 мучи1тельства є3гw2 свободи1лъ є3си2: при1зри нhнэ на мlтву нaшу и3 на знaменіе сіE кrтное, въ слaву тебE бGа nц7A и3 є3диносyщнагw твоегw2 сн7а и3 соестeственнагw твоегw2 д¦а, и3 въ воспоминaніе џныz бhвшіz преслaвныz над8 діaволомъ, смeрти же и3 ѓда побёды, и3 нaшегw и3збавлeніz соwружeнное, д¦омъ твои1мъ с™hмъ, въ њкроплeніи воды2 сеS сщ7eнныz бlгослови2 и3 њс™и2. И# и3злeй на нE бlгословeніе твоE с™0е и3 си1лу, ю4же њкроплeніемъ кр0ве и3 пригвождeніемъ тёла возлю1бленнагw сн7а твоегw2 џно пребlгословeнное дрeво стzжaло є4сть: и3 томY подaждь, во є4же бhти вBрнымъ лю1демъ твои6мъ въ стёну и3 покр0въ, и3 въ ст0лпъ крёпости t лицA врaжіz, во tгнaніе же всsкагw ѕлA сопроти1внагw, и3 во и3сцэлeніе душeвныхъ, и3 тэлeсныхъ недyгwвъ, и3 во є4же ўслы6шаннымъ бhти мольбaмъ и3 молeніzмъ всёхъ вёрнw пред8 си1мъ знaменіемъ молsщихъ ти сz.

И# возглашaетъ: Тh бо є3си2 бGъ млcти, и3 щедр0тъ, и3 чlвэколю1біz, и3 тебЁ слaву возсылaемъ, со є3динор0днымъ твои1мъ сн7омъ, и3 съ прес™hмъ, бlги1мъ, и3 животворsщимъ твои1мъ д¦омъ, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ.

Читайте так же:  Авария с молитвой

Їерeй же кропи1тъ сщ7eнною вод0ю, глаг0лz:

Њ сщ7aетсz кrтное сіE знaменіе бlгодaтію прес™aгw д¦а, њкроплeніемъ воды2 сеS сщ7eнныz, во и4мz nц7A, и3 сн7а, и3 с™aгw д¦а, ґми1нь. Три1жды.

И# ѓбіе посeмъ стaвъ бlгоговёйнw пред8 с™hмъ кrтнымъ знaменіемъ, кади1льницу же взeмъ кади1тъ є5 кrтоwбрaзнw, поS сі‰ стіхи6ры, глaсъ >:

К rтъ храни1тель всeй вселeннэй, / кrтъ красотA цRк0внаz: / кrтъ царє1мъ держaва: / кrтъ вBрнымъ ўтверждeніе: / кrтъ ѓгGлwмъ слaва, и3 бэсHмъ ћзва.

Слaва, и3 нhнэ, глaсъ д7: Њ тебЁ, требlжeнне и3 жизнодaвче кrте, / лю1діе питaеми спрaзднуютъ: съ безпл0тными ли1ки, / чи1нъ ґрхіерeйскій бlгоговёйнw поeтъ: / мн0жество же и4ночествующихъ и3 п0стникwвъ покланsетсz, / хrтa же на тебЁ распeншагосz вси2 прославлsемъ.

Посeмъ поS стіхи1ру сію2 двaжды: КrтY твоемY покланsемсz вLко, / и3 с™0е воскrніе твоE слaвимъ.

Покланsетсz бlгоговёйнw до земли2, и3 лобзaетъ чcтнhй и3 сщ7eнный кrтъ. По лобзaніи же пaки, трети1цею поS т0жде, покланsетсz.

Тaкожде и3 вси2 предстоsщіи покланsютсz, и3 лобзaютъ чcтнhй кrтъ:

Ли1ку пою1щу стіхи1ру сію2, глaсъ в7:

П ріиди1те вёрніи, / кrтA си1лэ поклони1мсz: дрeво бо въ раи2 смeрть прозzбE, / сіe же жи1знь процвэтE, / безгрёшна и3мyщее пригвождeнна на себЁ гDа, / t негHже вси2 kзhцы нетлёніе њб8eмлюще, зовeмъ: / кrт0мъ смeрть ўпраздни1вый, / и3 нaсъ t прeлести и3 мучи1тельства діaволz свободи1вый, / гDи слaва тебЁ.

Ѓбіе же посeмъ твори1тъ tпyстъ, рeкшу діaкону: Премyдрость. и3 ли1ку: ЧCтнёйшую херув‡мъ. Слaва, и3 нhнэ: ГDи поми1луй, три1жды. Бlгослови2.

Їерeй: И$же на дрeвэ кrтномъ сп7сeніz нaшегw рaди распнhйсz, и3 смeрть под8sти и3зв0ливый, и3 триднeвнw и3з8 мeртвыхъ воскRсhй: хrт0съ и4стинный бGъ нaшъ, мlтвами пречcтыz своеS м™ре, си1лою чcтнaгw и3 животворsщагw кrтA, и3 всёхъ рaди с™hхъ свои1хъ, поми1луетъ и3 сп7сeтъ нaсъ, ћкw бlгъ и3 чlвэколю1бецъ.

Їерeй же, взeмъ кrтъ, вн0ситъ є3го2 въ nлтaрь цrкими враты2, и3 њбрaщьсz къ лю1демъ, бlгословлsетъ и5хъ кrт0мъ, глаг0лz:

С п7си2 гDи лю1ди тво‰, / и3 бlгослови2 достоsніе твоE, / побBды на сопроти6вныz дaруz, / и3 твоE сохранsz кrт0мъ твои1мъ жи1тельство.

И# поставлsетъ кrтъ на пrт0лэ, и3 tх0дитъ бlгодарS бGа.

Молитва для освящения Креста

Полагаемь бывает сицевый крест на Божественной трапезе, и по совершении Божественныя Литургии, или утрени, или часов, или вечерни, прежде отпуста чтет иерей:

Кладется такой крест на святом Престоле, и по совершении Божественной Литургии, или утрени, или часов, или вечерни, прежде отпуста священник произносит:

Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Чтец: Аминь. Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. Царю Небесный: Трисвятое. Пресвятая Троице: Отче наш: Священник: Яко Твое есть Царство: Чтец: Аминь.

Чтец: Аминь. Слава Тебе, Боже наш слава Тебе. Царь Небесный: Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш: Священник: Ибо Твоё есть Царство: Чтец: Аминь.

И тропари

Глас 1: Спаси, Господи, люди Твоя / и благослови достояние Твое, / победы на сопротивныя даруя / и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

Глас 1: Спаси, Господи, людей Твоих / и благослови наследие Твое, / победы православным христианам над иноплеменными даруя / и Крестом Твоим сохраняя Твой народ.

Слава, глас 4: Вознесыйся на Крест волею, / тезоименитому Твоему новому жительству / щедроты Твоя даруй, Христе Боже, / возвесели нас силою Твоею, / победы дая нам на сопостаты, / пособие имущим Твое oружие мира, / непобедимую победу.

Слава, глас 4: Вознесенный на Крест добровольно, / соименному Тебе новому народу / милости Твои даруй, Христе Боже; / возвесели силою Твоею верных людей Твоих, / подавая им победы над врагами, / – да имеют они помощь от Тебя, / оружие мира, непобедимый знак победы.

И ныне, глас 6: Предстательство христиан непостыдное, / ходатайство ко Творцу непреложное, / не презри грешных молений гласы, / но предвари, яко Благая, на помощь нас, / верно зовущих Ти, / ускори на молитву и потщися на умоление, / предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

И ныне, глас 6: Защита христиан надежная, / Ходатайство ко Творцу неизменное! / Молитвенных голосов грешников не презри, / но скоро приди, как Благая, на помощь нам, / с верою взывающим Тебе: / «Поспеши с заступлением и ускорь моление, Богородица, / всегда защищая чтущих Тебя!»

И по сих диакон рек: Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

И затем диакон: Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Священник читает молитву

Глава 39. Чи́н благослове́ния и освяще́ния новосооруже́ннаго Креста́

Поста́влену бы́вшу столу́ че́стно покрове́нну пред святы́ми враты́, иере́й в епитрахи́ль и фело́нь оде́ян, исхо́дит, и крестообра́зно покади́в но́вый кре́ст, начина́ет обы́чно: Б лагослове́н Бо́г на́ш: Ли́к пое́т: Ц арю́ небе́сный. Чте́ц: Трисвято́е. О́ тче на́ш: и по я́ ко твое́ е́сть Ца́рство: Г о́споди поми́луй, 12. Сла́ва, и ны́не: П рииди́те, поклони́мся: три́жды.

Та́же, псало́м 59:

Б о́же, отри́нул ны́ еси́, и низложи́л еси́ на́с: разгне́вался еси́, и уще́дрил еси́ на́с. Стря́сл еси́ зе́млю, и смути́л еси́ ю́: исцели́ сокруше́ние ея́, я́ко подви́жеся. Показа́л еси́ лю́дем твои́м жесто́кая, напои́л еси́ на́с вино́м умиле́ния. Да́л еси́ боя́щымся тебе́ зна́мение, е́же убежа́ти от лица́ лу́ка. Я́ко да изба́вятся возлю́бленнии твои́, спаси́ десни́цею твое́ю, и услы́ши мя́. Бо́г возглаго́ла во святе́м свое́м: возра́дуюся, и разделю́ сики́му, и юдо́ль жили́щ разме́рю. Мо́й е́сть галаа́д, и мо́й е́сть манасси́й, и ефре́м кре́пость. главы́ моея́, иу́да ца́рь мо́й. Моа́в коно́б упова́ния моего́: на идуме́ю простру́ сапо́г мо́й, мне́ иноплеме́нницы покори́шася. Кто́ введе́т мя́ во гра́д огражде́ния? или́ кто́ наста́вит мя́ до идуме́и? Не ты́ ли Бо́же отри́нувый на́с? и не изы́деши Бо́же в си́лах на́ших? Да́ждь на́м по́мощь от ско́рби, и су́етно спасе́ние челове́ческо. О Бо́зе сотвори́м си́лу, и то́й уничижи́т стужа́ющыя на́м.

Читайте так же:  Молитва всецарице о здоровье

Та́же, псало́м 98:

Г оспо́дь воцари́ся, да гне́ваются лю́дие: седя́й на херуви́мех, да подви́жится земля́. Госпо́дь в сио́не вели́к, и высо́к е́сть над все́ми людьми́. Да испове́дятся и́мени твоему́ вели́кому: я́ко стра́шно и свя́то е́сть. И че́сть царе́ва су́д лю́бит: ты́ угото́вал еси́ правоты́, су́д и пра́вду во Иа́кове ты́ сотвори́л еси́. Возноси́те Го́спода Бо́га на́шего, и покланя́йтеся подно́жию но́гу его́, я́ко свя́то е́сть. Моисе́й и ааро́н во иере́ех его́, и саму́ил в призыва́ющих и́мя его́: призыва́ху Го́спода, и то́й послу́шаше и́х. В столпе́ о́блачне глаго́лаше к ни́м: я́ко храня́ху свиде́ния его́ и повеле́ния его́, я́же даде́ и́м. Го́споди Бо́же на́ш, ты́ послу́шал еси́ и́х: Бо́же, ты́ ми́лостив быва́л еси́ и́м, и мща́я на вся́ начина́ния и́х. Возноси́те Го́спода Бо́га на́шего, и покланя́йтеся в горе́ святе́й его́: я́ко свя́т Госпо́дь Бо́г на́ш.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.

Г о́споди поми́луй, три́жды.

И тропа́рь, гла́с 1:

С паси́ Го́споди лю́ди твоя́, и благослови́ достоя́ние твое́, побе́ды благове́рному импера́тору на́шему никола́ю алекса́ндровичу на сопроти́вныя да́руя, и твое́ сохраня́я кресто́м твои́м жи́тельство. Три́жды.

Сла́ва, конда́к, гла́с 4:

В ознесы́йся на кре́ст во́лею, тезоимени́тому твоему́ но́вому жи́тельству, щедро́ты твоя́ да́руй Христе́ Бо́же: возвесели́ си́лою твое́ю благове́рнаго импера́тора на́шего никола́я алекса́ндровича, побе́ды дая́ ему́ на сопоста́ты, посо́бие иму́щу твое́ ору́жие ми́ра, непобеди́мую побе́ду.

И ны́не, гла́с то́йже:

Ж ивотворя́щий кре́ст твоея́ бла́гости, его́же дарова́л еси́ на́м недосто́йным, Го́споди, тебе́ прино́сим в моли́тву, спаси́ царя́ и ве́рныя лю́ди Богоро́дицы ра́ди, о на́с тебе́ моля́щыяся, еди́не человеколю́бче.

А́бие же посе́м пою́т три́жды тропа́рь се́й, гла́с 6:

П осли́ благода́ть твою́ жизнода́вче, и кре́ст се́й освяти́, и все́м лю́дем твои́м яви́ его́ бы́ти по́мощь и утвержде́ние:

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Ли́к: Г о́споди поми́луй.

Иере́й чте́т моли́тву сию́:

Иере́й: М и́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Ли́к: Т ебе́ Го́споди.

Иере́й же чте́т та́йно моли́тву сию́:

Б о́же и о́тче Го́спода на́шего Иису́са Христа́, и́же кресто́м его́ диа́вола победи́в и сме́рть умертви́в, ро́д челове́ческий от ле́сти и мучи́тельства его́ свободи́л еси́: при́зри ны́не на моли́тву на́шу и на зна́мение сие́ кре́стное, в сла́ву тебе́ Бо́га отца́ и единосу́щнаго твоего́ Сы́на и соесте́ственнаго твоего́ ду́ха, и в воспомина́ние о́ныя бы́вшия пресла́вныя над диа́волом, сме́рти же и а́да побе́ды, и на́шего избавле́ния сооруже́нное, ду́хом твои́м святы́м, в окропле́нии воды́ сея́ свяще́нныя благослови́ и освяти́. И изле́й на не́ благослове́ние твое́ свято́е и си́лу, ю́же окропле́нием кро́ве и пригвожде́нием те́ла возлю́бленнаго Сы́на твоего́ о́но преблагослове́нное дре́во стяжа́ло е́сть: и тому́ пода́ждь, во е́же бы́ти ве́рным лю́дем твои́м в сте́ну и покро́в, и в сто́лп кре́пости от лица́ вра́жия, во отгна́ние же вся́каго зла́ сопроти́внаго, и во исцеле́ние душе́вных, и теле́сных неду́гов, и во е́же услы́шанным бы́ти мольба́м и моле́ниям все́х ве́рно пред си́м зна́мением моля́щих ти ся.

И возглаша́ет: Т ы́ бо еси́ Бо́г ми́лости, и щедро́т, и человеколю́бия, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, со единоро́дным твои́м Сы́ном, и с пресвяты́м, благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Иере́й же кропи́т свяще́нною водо́ю, глаго́ля:

О свяща́ется кре́стное сие́ зна́мение благода́тию Пресвята́го Ду́ха, окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, во и́мя отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. Три́жды.

И а́бие посе́м ста́в благогове́йно пред святы́м кре́стным зна́мением, кади́льницу же взе́м кади́т е́ крестообра́зно, поя́ сия́ стихи́ры, гла́с 8:

К ре́ст храни́тель все́й вселе́нней, кре́ст красота́ церко́вная: кре́ст царе́м держа́ва: кре́ст ве́рным утвержде́ние: кре́ст а́нгелом сла́ва, и бесо́м я́зва.

Сла́ва, и ны́не, гла́с 4: О тебе́, треблаже́нне и жизнода́вче кре́сте, лю́дие пита́еми спра́зднуют: с безпло́тными ли́ки, чи́н архиере́йский благогове́йно пое́т: мно́жество же и́ночествующих и по́стников покланя́ется, Христа́ же на тебе́ распе́ншагося вси́ прославля́ем.

Посе́м поя́ стихи́ру сию́ два́жды: К ресту́ твоему́ покланя́емся Влады́ко, и свято́е воскре́сние твое́ сла́вим.

Покланя́ется благогове́йно до земли́, и лобза́ет честны́й и свяще́нный кре́ст. По лобза́нии же па́ки, трети́цею поя́ то́жде, покланя́ется.

Та́кожде и вси́ предстоя́щии покланя́ются, и лобза́ют Честны́й Кре́ст:

Ли́ку пою́щу стихи́ру сию́, гла́с 2:

П рииди́те ве́рнии, креста́ си́ле поклони́мся: дре́во бо в раи́ сме́рть прозябе́, сие́ же жи́знь процвете́, безгре́шна иму́щее пригвожде́нна на себе́ Го́спода. от него́же вси́ язы́цы нетле́ние объе́млюще, зове́м: кресто́м сме́рть упраздни́вый, и на́с от пре́лести и мучи́тельства диа́воля свободи́вый, Го́споди сла́ва тебе́.

А́бие же посе́м твори́т отпу́ст, ре́кшу диа́кону:

И ли́ку: Ч естне́йшую херуви́м. Сла́ва, и ны́не: Г о́споди поми́луй, три́жды. Благослови́.

Иере́й: И́ же на дре́ве кре́стном спасе́ния на́шего ра́ди распны́йся, и сме́рть подъя́ти изво́ливый, и тридне́вно из ме́ртвых воскресы́й: Христо́с и́стинный Бо́г на́ш, моли́твами пречи́стыя своея́ ма́тере, си́лою Честна́го и Животворя́щаго Креста́, и все́х ра́ди святы́х свои́х, поми́лует и спасе́т на́с, я́ко бла́г и человеколю́бец.

Иере́й же, взе́м кре́ст, вно́сит его́ в олта́рь Ца́рскими враты́, и обра́щься к лю́дем, благословля́ет и́х кресто́м, глаго́ля:

С паси́ Го́споди лю́ди твоя́, и благослови́ достоя́ние твое́:

И поставля́ет кре́ст на Престо́ле, и отхо́дит благодаря́ Бо́га.

Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Как освятить крестик купленный в магазине дома святой водой

Чтобы освятить в домашних условиях купленный в магазине нательный крестик, Вам понадобится святая вода. Сделать это можно самостоятельно, прочитав молитву.

Читайте так же:  Короткая молитва перед началом всякого дела

Лучшим решение будет обратиться к Батюшке.

Вы ведь все равно пойдете в Храм, чтобы набрать святой воды.

Я не могу Вам гарантировать, что церковью допускается освящение крестика в условиях дома.

Беря грех на душу, я выискал ответ на поставленный вопрос.

Купив в магазине нательный крестик, не надевайте его пока самостоятельно не освятите.

Принесите его домой.

Налейте в тарелочку святую воду. Погрузите в нее крестик.

Зажгите 3 свечи. Поставьте рядом любые, имеющиеся в наличии, православные иконы.

3 раза прочтите молитву “Отче Наш”. Перекреститесь.

Чтобы освятить крестик, купленный в магазине, читайте над ним эти молитвенные строчки.

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий. Верую в животворящую Троицу, и Пресвятую Богородицу. Прикоснись дыханием к крестику, в водице лежащему, на шее не висящему. Пусть он освятится благодатью твоей- на прочную защиту и православную молитву. Да будет воля твоя. Аминь.

Вновь креститесь 3 раза подряд, достаете крестик и начинаете его носить, не снимая.

Освященный в домашних условиях крестик, окропленный святою водой, поможет Вам справиться с дьявольскими искушениями.

Материал подготовил я- Эдвин Востряковский.

Благословение креста к ношению на персех

Благословение креста к ношению на персех

Полагаемь бывает сицевый крест на Божественной трапезе, и по совершении Божественныя Литургии, или утрени, или часов, или вечерни, прежде отпуста чтет иерей:

Священник: Благослове?н Бог наш всегда?, ны?не и при?сно, и во ве?ки веко?в.

Чтец: Ами?нь. Сла?ва Тебе?, Бо?же наш, сла?ва Тебе?. Царю? Небе?сный: Трисвятое. Пресвята?я Тро?ице: О?тче наш: Священник: Я?ко Твое? есть Ца?рство: Чтец: Ами?нь.

И тропари сия:

Глас ?: Спаси?, Го?споди, лю?ди Твоя? / и благослови? достоя?ние Твое?, / побе?ды на сопроти?вныя да?руя / и Твое? сохраня?я Кресто?м Твои?м жи?тельство.

Слава, глас 4: Вознесы?йся на Крест во?лею, / тезоимени?тому Твоему? но?вому жи?тельству / щедро?ты Твоя? да?руй, Христе? Бо?же, / возвесели? нас си?лою Твое?ю, / побе?ды дая? нам на сопоста?ты, / посо?бие иму?щим Твое? oру?жие ми?ра, / непобеди?мую побе?ду.

И ныне, глас 6: Предста?тельство христиа?н непосты?дное, / хода?тайство ко Творцу? непрело?жное, / не пре?зри гре?шных моле?ний гла?сы, / но предвари?, я?ко Блага?я, на по?мощь нас, / ве?рно зову?щих Ти, / ускори? на моли?тву и потщи?ся на умоле?ние, / предста?тельствующи при?сно, Богоро?дице, чту?щих Тя.

И по сих диакон рек: Го?споду помо?лимся.

Лик: Го?споди, поми?луй.

Иерей чтет молитву сию:

Лик: И ду?хови твоему?.

Диакон: Главы ва?ша Го?сподеви приклони?те.

Лик: Тебе?, Го?споди.

Иерей же, преклонь главу, чтет тайно молитву сию:

Го?споди Иису?се Христе?, Бо?же на?ш, в высо?ких живы?й и на смире?нныя призира?яй, Твои? раби? недосто?йнии своя? Тебе? приклони?хом вы?я се?рдца на?шего и телесе?, и смире?нно мо?лим Тя, посли? небе?сное Твое? бла?гослове?ние на зна?мение сие? Кре?стное, и в окропле?нии свяще?нныя воды? испо?лни е? Твоея? си?лы и кре?пости, к прогна?нию и разоре?нию вся?кия диа?вольския ко?зни. Вся?кому же нося?щему на себе? сие?, ве?рному рабу? Твоему?, даждь бы?ти защище?ние души? и те?ла, от лица? враг ви?димых и неви?димых и от вся?каго зла, и в умноже?ние Твоея? благода?ти. Ты? бо еси? освяще?ние на?ше, Христе? Бо?же наш, и Тебе? сла?ву возсыла?ем со безнача?льным Твои?м Отце?м, и Пресвяты?м, и Благи?м, и Животворя?щим Твои?м Ду?хом, ны?не, и при?сно, и во ве?ки веко?в.

Иерей же взем священную воду, кропит ею крест, глаголя:

Благословля?ется и освяща?ется зна?мение сие? Кре?стное окропле?нием воды? сея? свяще?нныя, во и?мя Отца?, и Сы?на, и Свята?го Ду?ха, ами?нь. Трижды.

И абие творит обычный отпуст, и отдает крест тому, егоже есть, в славу Божию.

Какой силой освящен Крест

(Евангелие от Иоанна, 60 зачало, глава XIX, стихи 6-11, 13-20, 25-28, 30-35)

Во время Божественной Литургии Иоанна Златоустого, читая тайные молитвы Евхаристического канона, священник произносит следующие слова, обращенные к Богу Отцу: «Великолепна слава Твоя, Иже мир Твой тако возлюбил еси, якоже Сына Твоего Единороднаго дати, да всяк веруяй в Него не погибнет, но имать живот вечный». Сегодня мы вспоминаем событие первой половины IV века по Рождестве Христовом – обретение и прославление Креста Господня, на котором Господь Иисус Христос, принеся Себя в жертву, совершил наше спасение. Вот что далее говорит эта евхаристическая молитва: «Иже пришед и все еже о нас смотрение исполнив, в нощь, в нюже предаяшеся, паче же Сам Себе предаяше за мирский живот». Господь Иисус Христос предал Свою человеческую жизнь на страдания и муки «за мирский живот», то есть за жизнь всего мира – не за абстрактное «все человечество», но за каждого отдельного человека, «дабы всякий верующий в Него не погиб, но имел жизнь вечную» (Ин. 3, 15). И теперь только от нас зависит, осуществим ли мы через деятельную веру эту возможность спастись или не воспользуемся ею по своему нерадению. Все, даже самую страшную страсть – гордость, можно преодолеть, лишь бы человек понуждал себя.

В сегодняшнем евангельском чтении описываются те события, ради которых мы и почитаем Крестное Древо. Иудеи желали не просто избавиться от человека, имевшего на народ большое влияние, которое, как им справедливо казалось, должно было все более распространяться, но избавиться так, чтобы не осталось никаких следов Его учения. Иудеи желали через позорную казнь на кресте лишить Спасителя славы, вызвать презрение к Его учению и показать всему народу, что Спаситель совершенно бессилен, беспомощен и ничтожен.

Пророк Исаия, провидя уничижение Сына Божия, Мессии, сказал: «Видехом Его, и не имяше вида, ни доброты… умален паче всех сынов человеческих» (Ис. 53, 2–3). Пророк Давид, движимый Святым Духом, говорит как будто бы о действительных событиях собственной жизни. Но эти слова пророка относятся и к тому, что должен был претерпеть грядущий Мессия: «Аз есмь червь, а не человек, поношение человеков и уничижение людей» (см. Пс. 21, 7). Для того чтобы понять эти слова, нужно представлять, что такое распятие. Иудеи, конечно, ожидали, что под давлением унижений, пыток, предваряющих казнь, страха смерти Иисус сломается, Сам Себя опорочит Своим поведением или словами. Но этого не произошло. Господь был тверд, как камень, о чем даже сказано в пророчествах: «Сделалось лицо Его как камень» (см. Ис. 50, 7). Действительно, Спаситель был поруган, унижен, оплеван, но тем не менее Он ни в чем не отступил от истины.

Читайте так же:  Православные ежедневные молитвы

Тогда иудеи добились для Спасителя самого страшного и унизительного, как им казалось, – казни через распятие, которая возмущала даже лучших из язычников. Уже некоторые римские политические деятели и философы порицали эту смертную казнь, предназначенную притом не для граждан Римской империи, а для людей, не имевших римского гражданства, которое считалось в то время весьма значимой привилегией. Однако отменена эта казнь была только в христианскую эпоху, при Константине Великом. Приговоренного к такой ужасной смерти сначала бичевали. У бичей было несколько языков, к концам которых прикреплялись свинцовые наконечники, больно ранившие тело человека. Потом на осужденного возлагали крест, и он сам нес его к месту казни. Однако Спаситель, как вы знаете из евангельского повествования, обессилев, падал под тяжестью Креста (Предание сохранило память о тех местах, где это происходило) и не смог его донести. Тогда Крест возложили на Симона Киринеянина, случайно проходившего мимо.

После того как человек сам приносил свой крест к месту своей казни, его привязывали или пригвождали ко кресту, прибивая ноги одним гвоздем или, как при распятии Спасителя, двумя. Распятый человек несколько дней умирал в муках, испытывая постоянное удушье. Он был вынужден делать нечеловеческие усилия для того, чтобы просто вдохнуть воздух. Для того чтобы сделать любое движение, нужно было опираться на ноги и руки, пронзенные гвоздями, что вызывало невыносимую боль в ранах. Можно сказать, что человек, умирающий на кресте и в муках извивающийся вдоль этого орудия казни, почти в буквальном смысле слова уподоблялся червю: «Аз есмь червь, а не человек, поношение человеков и уничижение людей». Когда Господь умер всего через несколько часов после того, как Его пригвоздили ко Кресту, и Иосиф пришел к римлянам просить тело Спасителя для погребения, Пилат удивился (об этом, как вы помните, повествует Евангелие от Марка): неужели Он так быстро умер? И только уверившись в смерти Господа, позволил Иосифу Аримафейскому взять Его тело.

Спаситель был распят на Голгофе – Лобном месте. К этому выражению – Лобное место – мы привыкли. Например, в Средние века место, где публично казнили преступников, обычно называлось лобным. Это название очень древнее. Святые отцы, истолковывая его происхождение, говорят, что название места казни Спасителя основывается на иудейском предании. Когда пред всемирным потопом Ной вошел в ковчег, он взял с собой великую святыню – кости Адама. После потопа сыновья Ноя должны были расселиться по земле, и каждому из них он передал часть костей этого великого древнего праведника. Симу достался лоб Адама, самая честная часть его святых мощей, погребенная потом именно на Голгофе. И там, где был погребен первый человек, и должно было совершиться искупление и самого этого человека, и всех его потомков.

Тела казненных и орудия казни бросали в находившуюся рядом с Голгофой яму для нечистот (это место, где и был обретен Крест Господень, известно – теперь оно находится в храме Воскресения Христова). Поскольку считалось, что бесчестно казненный преступник уже не может быть предан настоящему погребению, то его предавали земле таким образом – слово «погребение», наверное, здесь не уместно. Но вдруг пришли Иосиф с Никодимом, Пилат уступил просьбам таких знатных людей и отдал им тело Спасителя, а в яму был брошен только Крест.

В 70 году по Рождестве Христовом после очередного неудачного восстания иудеев против римлян Иерусалим был окончательно разрушен, а земля, на которой он стоял, вспахана и засеяна солью. Впоследствии места всех былых святынь, и христианских, и иудейских, были застроены, иногда даже языческими храмами. Город стали называть Элия Капитолина, а место распятия Спасителя оказалось забытым.

Прошло несколько столетий. Христианская вера вопреки всем ожиданиям наконец восторжествовала после продолжительных гонений и преследований. Сбылись слова, которые вы слышали сегодня в апостольском чтении: «Крест для иудеев соблазн, а для эллинов безумие, для самих же призванных иудеев и эллинов Божия сила и Божия премудрость» (1 Кор. 1, 23–24). И призванные эллины (под которыми, конечно, подразумевается языческий мир вообще, не только греки) восторжествовали, и власть над империей была передана христианскому государю, императору Константину Великому.

Его мать – царица Елена, благочестивая христианка, благодаря воспитанию и влиянию которой, может быть, он и сам стал христианином, – захотела построить храмы на всех местах Святой Земли, которые были освящены воспоминанием о событиях земной жизни Спасителя. Отправившись в Иерусалим, она стала искать и Крест Господень. Сейчас, когда мы взираем на события уже совершившиеся, нам кажется, что иначе и не могло быть. Но представьте себе то время – неизвестно даже место казни Спасителя, ведь после окончания Его земной жизни прошло уже почти три столетия. С точки зрения здравого смысла, надежды узнать, где находится не только место казни, но и сам Крест Господень, почти не было. Тем не менее, начав поиски, царица Елена встретила одного иудея, который от своих предков знал, что Голгофа находится под языческим храмом Венеры. Предание об этом передавалось из уст в уста (конечно, сведения от этого человека были получены методами того времени, под угрозой пытки). Храм разрушили, стали проводить раскопки и увидели, что сказанное этим иудеем подтверждается. Нашли и место, куда в древности сбрасывались трупы и орудия казни.

Читайте так же:  Иконы Богородицы и молитвы к ним

Сейчас мы смотрим на происшедшее тогда как на какую-то сказку. Все эти события кажутся нам далекими, невозможными, почти мифическими. Но обретение Креста произошло на глазах людей, которые считали себя, как и мы, людьми цивилизованными и просвещенными. Это были римские граждане, по национальности – большей частью греки, перевезенные в Иерусалим римлянами после того, как оттуда была выселена большая часть иудеев. Взгляды людей того времени были очень схожи со взглядами современного человека. Наша самоуверенность, происходящая якобы от обилия знаний, была свойственна и древним людям. И на глазах таких мнимо сведущих людей вдруг происходит необыкновенное чудо – воскресение из мертвых, является, как сказал апостол Павел, «Божия сила и Божия премудрость».

В то время среди народа было сравнительно мало христиан. Они приобрели необыкновенное влияние в империи, но произошло это скорее потому, что они являлись наиболее благонадежными и одновременно активными людьми, а не потому, что их было большинство. По мнению некоторых историков, в то время, когда император Константин пришел к власти, христиане составляли лишь около десяти процентов населения Римской империи.

Все люди, присутствовавшие при обретении Креста Господня: и право верующие, и заблуждающиеся, и иудеи, и мнимо просвещенные язычники – пожелали увидеть Крест Спасителя (может быть, некоторые только из любопытства) и стали просить об этом иерусалимского епископа. Тогда он при помощи своих клириков высоко воздвиг Крест, и народ воззвал: «Господи, помилуй!» С тех пор мы вспоминаем это событие, которое впоследствии получило название праздника Крестовоздвижения.

Почему мы почитаем Крест Господень, я сказал в начале проповеди: на нем совершилось наше искупление. На Кресте претерпел необыкновенное уничижение не просто великий человек или даже пророк, а Сам Сын Божий – безграничный, вездесущий, всесовершенный. В евхаристической молитве (она обращена прежде всего к Богу Отцу, но относится и к двум другим Лицам Пресвятой Троицы) говорится: «Ты бо еси Бог неизречен, недоведомь, невидимь, непостижимь, присно сый, такожде сый, Ты, и Единородный Твой Сын, и Дух Твой Святый». Все эти свойства: «неизречен, недоведомь, невидимь, непостижимь, присно сый, такожде сый» – относятся равно и к Отцу, и к Сыну, и к Святому Духу. Вездесущий и всесовершенный Сын Божий воплотился, воспринял на Себя человеческое естество и пострадал на Кресте, конечно же, именно Своим человеческим естеством. Пострадал по человечеству Тот, Кто был Богом, и потому эти страдания приписываются Сыну Божию, хотя Божество не страдало на Кресте и Сын Божий пребывал бесстрастным. Крестные страдания Спасителя имеют безграничную цену. Мы не способны понять бездну Божественного смирения, его непостижимую глубину.

Преподобный Исаак Сирин премудро сказал, что смирение есть одеяние Божества. И потому, зная безграничную любовь Бога Отца, не пощадившего Своего Единороднаго Сына, мы должны для самих себя оценить эту жертву, для самих себя пережить ее. Она стала для нас привычной, само собой разумеющейся. Мы постоянно окружены христианскими символами и образами и потому воспринимаем то, о чем они говорят, как нечто изначально данное. Но нужно понять, что совершенное ради нашего искупления не является долгом Божиим по отношению к нам, а наоборот, превосходит всякую обязанность, всякий долг, всякий закон. Оно показывает нам безграничную Божественную любовь и всепобеждающую Божественную свободу, которая не имеет никаких границ и препятствий.

Крест стал символом смирения и источником благодати, потому что безграничное смирение Божие и любовь к нам более всего проявились во время страдания Спасителя на Кресте. Даже начертанное в воздухе крестное знамение имеет огромную силу ради нашей веры в то, что мы изображаем именно Крест Христов. Поэтому, когда мы оказываем почитание Кресту, мы должны понимать, ради чего мы его почитаем и какою силой освящен Крест, некогда бывший орудием казни. Нужно почитать его своими поступками, своим смирением, своим посильным, насколько это возможно для ограниченного человека, подражанием подвигу Спасителя. В чинопоследовании монашеского пострига сказано, что монах всегда должен иметь перед глазами страдания Христовы – ничто так не заставляет человека собраться, ничто так ясно не показывает необходимость смирения, как это спасительное воспоминание. Вот так мы должны почитать Крест Христов. И тогда в нас через изображение крестного знамения на самом деле будет действовать благодать Божия. Если мы будем совершать его с верой, то воистину почувствуем Божию силу и познаем Божию премудрость.

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Крестным знамением совершались многие великие чудеса, я уже не говорю о том, что им совершается самое великое из Таинств – Евхаристия. Мария Египетская, осенив воду крестным знамением, перешла через Иордан. Крестным знамением святые отцы исцеляли больных и бесноватых, превращали змею в золото, как Спиридон Тримифунтский. Но вот самое главное чудо: крестное знамение, наложенное с верой, благодатью ограждает нас от власти сатанинской. Однако для этого нужно глубокое осознание того, чтό мы совершаем, в чем, собственно, и состоит истинная вера. Во время Литургии, перед преложением Святых Даров, мы вспоминаем Крест, гроб, трехдневное Воскресение и прочие события жизни Спасителя. Воспоминание о Кресте Господнем, которое соединено с твердой уверенностью в действительности того, что на нем произошло, с осознанием значения этих событий, – и является верой, придающей силу крестному знамению и нашему почитанию Креста.

Молитва для освящения Креста
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here